![](https://posgrado.uct.cl/wp-content/uploads/Olusji-Lasekan-214x300.png)
OLUSIJI ADEBOLA LASEKAN
Título: Licenciado en Enseñanza del Idioma Inglés, 2012, Instituto Regional de Inglés, India
Grado: Doctorado en Lingüística, 2017, Universidad Central de Karnataka, Kalaburagi, India
Correo electrónico: olasekan@uct.cl
Facultad: Educación
Líneas de investigación:
- Educación en Inglés
- Lingüística Aplicada
2022. Lasekan Olusiji. Constructing professional identity of online English teacherpreneurs for sustainable innovation in the English language teaching industry: A multi-continental study. Hong Kong Journal of Social Sciences. ISSN: 1021-3619
2022. Lasekan Olusiji. The Depiction of Servant Teacher Leadership Attributes in Mass Media: A Characterization Analysis of the Protagonist in Rita TV Series. Journal of Curriculum and Teaching. ISSN:1927-2677
2022. Lasekan Olusiji. Needs Analysis of Chilean Students of Dentistry for Dental English Course Development World Journal of English Language. ISSN: 1925-0703
2021. Lasekan Olusiji. A Conceptual Research Model for Investigating the Impact of Online Teacherpreneurship Education on Students’ Teacherpreneurial Competencies and Intentions in Preservice Teacher Education. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research. ISSN: 163-189
2020. Lasekan Olusiji. Towards a Sustainable Local Development of Instructional Material: An Impact Assessment of Locally Produced Videos on EFL Learners’ Skills and Individual Difference Factors. Frontiers in Psychology. ISSN: 1664-1078
2020. Lasekan, Olusiji. Using the Interpersonal Relationship Communication Approach to Assess Language Dominance in both Written and Oral Communication among Multilinguals. Space and Culture, India, ISSN: 164-176
2020. Lasekan Olusiji. Precarious Employment in the Chilean English Language Teaching Industry. Universal Journal of Educational Research. ISSN: 6000-6013
2019. Lasekan, Olusiji. The Role of Individual Difference Factors among Early, Middle and Late Immersion Undergraduate ESL Learners. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research. ISSN: 1694-2493
2019. Lasekan, Olusiji. How well prepared are Chilean beginning English teachers to meet job demands in English language teaching industry? Journal of Entrepreneurship Education. ISSN: 1098-8394
2019. Investigando el desempeño de los profesores de inglés de pre-servicio en un programa de tutoría entre pares para inglés para propósitos específicos. Profondecyt UCT (Proyecto interno). 2 años. Investigador responsable.
Nuestros Programas
- Magíster en Didáctica del Inglés en Educación Parvularia y Educación General Básica
- Magíster en Educación
- Magíster en Antropología
- Magíster en Estudios Interculturales
- Magíster en Gobierno y Asuntos Públicos
- Magíster en Matemáticas Aplicadas
- Magíster en Planificación y Gestión Territorial
- Magíster en Ciencias Agropecuarias
- Magíster en Creación Transdisciplinar
- Magíster en Ciencias Religiosas: Liderazgo y Gestión Pastoral
- Magíster en Gestión Escolar
- Magíster en Recursos Naturales
- Magíster en Derecho